Konspirasi & Prasangka Buruk PM Kristian Malaysia

Selepas Wujudkan Prasangka Buruk Kristian & Dap Rancang Jadi PM….

Jangan Terkejut Jika Akan Ada Monyet Melayu UMNO Mengamok Minta Langkah Mayatnya Dulu


Semasa perbicaraan menuduh Ketua Pembangkang meliwat yang belum selesai dan rakyat sudah tertawa kecil di hati kerana gelihati mengikuti perkembangan dakwaan yang berpuntal-puntal dan berubah-ubah sehingga tidak kelihatan logik, dan ketika pilihanraya negeri Sarawak hendak diadakan, tiba-tiba keluar 3 orang manusia Melayu mengaku sebagai Datuk T dari UMNO membuat pertuduhan baru kepada DSAI dengan isu seks dengan pelacur Cina. Negara digemparkan dengan drama seperti terancang khusus untuk mempengaruhi rakyat supaya jangan terpengaruh kepada Pakatan Rakyat. Seorang daripada Datuk T dengan angkuhnya memberi amaran bahawa keselamatan mereka akan dilindungi undang-undang bagi menunjukkan mereka adalah benar walaupun belum diadakan penyiasatan polis dan perbicaraan rasmi di mahkamah. Ini adalah satu kesilapan yang membongkar pekong sendiri tanpa beliau sedari disebabkan kesombongan dan keangkuhan.

Oleh kerana mereka bukan orang kecil UMNO, maka secara tidak langsung mereka menjadi tokoh atau hero UMNO yang seolah-olah berani kerana benar. Sayangnya isu yang dibawa telah mencabar kesucian Islam dan tidak wajar dijaja oleh UMNO yang mendakwa menjaga kesucian agama. Orang yang berfikrah Islam pula nampak mereka sebagai pengkhianat agama dan manusia jahat yang berdendam dan berprasangka buruk serta buas dengan hawa nafsu dunia. Agama juga kelihatan akan musnah jika orang yang seperti mereka iaitu UMNO yang bukan ahli mengaku sebagai pejuang suci ataupun diberi kuasa mengurus agama kerana mereka bukan ahli.

Di waktu yang sama BN menang di PRN 10 Sarawak tetapi mengikut penganalisa politik kemenangan itu tidak akan kekal lama kerana data pergerakan pengundi beralih kepada pembangkang adalah ageresif. Keputusan PRN 10 Sarawak memang sejak dahulu telah dijadikan indicator samaada rancangan Pilihanraya Umum Negara 13 boleh diadakan atau sebaliknya. Jelas, mantan PM Tun Dr. Mahathir telah menasihatkan kepimpinan BN supaya menundanya kerana kesilapan mereka menyuakan isu-isu yang terlalu busuk untuk dihidu dan ditelan rakyat, jika berterusan boleh menyebabkan mereka hilang kuasa. Padahal sebelum PRN Sarawak, mantan PM melihat petanda-petanda baik berikutan kemenangan berturut di PRK Melaka, Johor dan Pahang termasuk Selangor.

Berbalik kepada hero trio tadi, mereka dengan angkuh seolah-olah berpatah arang berusaha untuk menidakkan kepimpinan ketua pembangkang yang semakin hari semakin mendapat ramai pengikut. Mereka tidak segan silu berazam akan terus menelanjangkan DSAI dengan pelan B dan seterusnya jika isu video lucah DSAI yang disebarkan mereka masih tidak berupaya membunuh karier politik ketua pembangkang. Tanpa mereka sedari mereka sebenarnya telah memburuk dan menjatuhkan maruah kepimpinan politik Malaysia ke serata dunia. Kerajaan yang sepatutnya berkecuali malah sepatutnya mengambil tindakan undang-undang segera kepada mereka turut terpalit sama sebagai kroni malah sudah diterima rakyat sebagai suatu konsipirasi seolah-olah kerajaan telah bingung dan hilang hala tuju kerana terlalu rakus dan beria-ia bersyubahat menentang musuh politik. Padahal, kehadiran pembangkang dalam perjalanan dan proses berpolitik lebih-lebih lagi dengan dasar demokrasi adalah melambangkan sesuatu yang sihat dan baik.

Disebabkan kerakusan dan kebebalan itu, kerajaan kelihatan seperti buta dengan apa yang dikehendaki rakyat. Pada hakikatnya rakyat masih yakin dan sayang kepada BN tetapi permintaan kepada kerajaan supaya segera bertindak memulihkan ketelusan dan ketulusan, amanah dan menamatkan budaya rasuah dan budaya kesukuan seperti tidak diutamakan. Budaya politik rasis atau suku tidak lagi sesuai dengan persekitaran alaf dunia dengan teknologi maklumat tanpa bersempadan ini. Tetapi malang sungguh apabila kerajaan tidak menghiraukannya kerana lebih terikat dengan perasaan yang mementingkan diri pribadi yang telah lama membudaya.

Kerana kerakusan dan ketamakan pribadi, kerajaan juga tidak prihatin dengan kehendak rakyat yang meminta supaya kekayaan negara dialir, diagih dan diberikan sampai ke peringkat bawahan supaya tekanan kehidupan harian dapat diatasi berbanding apa yang kelihatan hanya mereka dan kroni-kroni sahaja yang berupaya dan bergaya serta mampu berseronok dengan pelbagai kemewahan. Unsur-unsur pembaziran wang rakyat dengan projek mega dan membantu kroni yang tidak cemerlang dan bijak berniaga daripada bankerup serta rasuah adalah sangat amat sensitif di mata dan hati rakyat tetapi tidak diambil peduli oleh kerajaan BN.

Belum lagi masalah yang ditimbulkan Datuk T selesai, pencanang UMNO melalu akhbar perdananya dengan berani memainkan isu perkauman untuk menakut-nakutkan rakyat pelbagai kaum terutamanya Melayu dan diwaktu yang sama berlagak menjadi hero mententeramkan keadaan. Semua ini telah dapat dibaca oleh rakyat yang telah lama cerdik kerana telah terdedah dengan ilmu dan dunia bermaklumat tanpa sempadan tetapi sayangnya UMNO BN masih bebal tidak dapat menghayati keistimewaan bangsa Malaysia kerana terhijab dengan dosa-dosa kepasikan dan kesombongan.

Sehubungan dengan itu usahlah terperanjat dan terkejut jika selepas ini akan lahir pula hero-hero monyet Melayu yang mendakwa sanggup mati jika bukan Melayu dan bukan Islam berani menjadi PM walaupun mereka mengetahui tiada apa-apa larangan mengikut perlembagaan Negara dengan syarat calon PM mestilah rakyat Malaysia yang mengutamakan kebajikan bangsa dan Negara Malaysia terlebih utama dari dirinya sendiri. Calon PM sudah tentunya adalah pilihan majoriti rakyat. Sayugia diingatkan kepada bangsa Melayu tercinta termasuk yang sedang berkuasa agar segeralah berbalik ke pangkal jalan dan bersatu serta berilah penerangan yang jujur dan ikhlas terhadap kesyumulan Islam. Jangan terasa terhina untuk menghayati dan beramal dengan syariat Islam. Dengan Islam sahaja, semua bangsa suku dan agama adalah terpelihara dan adil sama-sama menikmati rahmat kehidupan yang Allah sediakan ini.

Oleh Tun Sheikh Engku Bendahara

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2009 Kontemporari
BloggerTheme by BloggerThemes | Design by 9thsphere